24 lipca 2011

Domowe sposoby pielęgnacji : PŁATKI OWSIANE



zdjęcie: google.pl






Cześć dziewczyny! Jestem fanką domowych "kosmetyków" dlatego postanowiłam rozpocząć na moim blogu serie postów Domowe sposoby pielęgnacji. Na pierwszy ogień lecą płatki owsiane. Zachęcam do czytania i wypróbowania :)




Czy jest możliwe posiadanie gładszej, jaśniejszej oraz bardziej przejrzystej skóra bez wydawania dużych pieniędzy? 

TAK!


Pewnie niewiele z Was zdaję sobie sprawę z tego, że płatki owsiane są niesamowitym środkiem czyszczącym dla skóry. Ja sama do niedawna nie miałam o tym pojęcia, ale po odkryciu innych zastosowań tego produktu niż jedzenie owsianki na śniadanie zapragnęłam podzielić się tym z Wami :)

Płatki owsiane posiadają zdolność do łagodzenia swędzenia, zaczerwienień, suchości oraz drobnych podrażnień. Pochłaniają i usuwają brud oraz zanieczyszczenia podczas złuszczania naszej skóry. Pomagają również w walce z trądzikiem ! Delikatnie bez wszystkich szkodliwych substancji, które można znaleźć w wielu produktach do pielęgnacji skóry. Pomagają również w walce z wolnymi rodnikami, ponieważ są są bogate w antyoksydanty. 


Wszystko czego potrzebujemy to płatki owsiane. Nie ma znaczenia jakiej marki. Zwykłe, górskie, błyskawiczne czy obojętnie jakie. U mnie w domu zawsze są błyskawiczne z firmy KUPIEC. 

Jak oczyścić twarz płatkami owsianymi?

Będziemy potrzebowały garść płatków owsianych. Bierzemy je w dłoń, zaciskamy palce w pięść, następnie dajemy ściśniętą dłoń pod kran z letnią wodą, czekamy dziesięć sekund, pozwalamy wodzie przenikać przez luki w palcach i moczyć płatki owsiane. Ważne jest to, żebyśmy zacisnęły porządnie palce i nie pozwoliły uciec płatkom :)  Otwieramy dłoń i drugą ręką chlapiemy lekko płatki wodą, ale lekko! Chodzi o to, żeby płatki nasyciły się wodą i zmiękły. Następnie nakładamy namoknięte płatki na twarz oraz szyję i masujemy przez około jedną minutę. Najlepiej robić to nachylając się nad wanną czy też zlewem, ponieważ płatki będą spadać z naszej twarzy i możemy pobrudzić podłogę. Po wykonaniu masażu twarzy spłukujemy letnią wodą i delikatnie osuszamy miękkim ręcznikiem. 

Możemy urozmaicić nasze oczyszczanie twarzy i dodać do płatków jogurt albo miód czy też możemy moczyć je w mleku zamiast w wodzie.

 Płatki owsiane nie tylko oczyszczają naszą skórę, ale również ją peelingują ! Dzięki temu zabiegowi moja skóra jest gładka, promienna. W przeciwieństwie do innych środków płatki nie podrażniają skóry oraz nie wysuszają jej. 

A może kąpiel?

Lubicie wylegiwać się w wannie z ciepłą wodą ? Jeżeli przypadło Wam do gustu zastosowanie płatków owsianych w pielęgnacji skóry twarzy to zachęcam również do pomyślenia o reszcie ciała. Wystarczy wrzucić trochę płatków owsianych do letniej wody w wannie i wypoczywać :) Po takiej kąpieli nasza skóra będzie zmiękczona oraz nawilżona. Taka kąpiel polecana jest dla osób, które mają np. łuszczyce, ale nawet jeżeli nie mamy takich problemów to możemy jak najbardziej kąpać się w płatkach owsianych, a będziemy mieć z tego tylko korzyści w postaci pięknej skóry :)

Jedzenie?

Płatki owsiane są nazywane niedocenionym źródłem witamin. Ich niski indeks glikemiczny powoduje, iż są stopniowo uwalniane, a następnie trawione przez nasz organizm. Dzięki temu na długo pozostawiają uczucie sytości. Węglowodany, które są w nich zawarte dostarczają nam zastrzyk energii na cały dzień. 
W ich skład wchodzą witaminy takie jak E, PP, B1, B6 oraz minerały - magnez czy selen. Dodatkowo są bogate w błonnik. Ich działanie możemy przybliżyć do "szczotki" wymiatającej wszystkie szkodliwe produkty przemiany materii :)



PS. Widzicie to pięknie poprawione przeze mnie "Ł" ? :D
Niestety nie mam możliwości zrobienia zdjęć podczas zabiegów z płatkami owsianymi, ponieważ u mojego chłopaka, gdzie aktualnie przebywam nie ma ich, a w domu w łazience mam kiepskie światło :( 


Dajcie znać czy podoba Wam się ten post!
Pozdrawiam

17 komentarzy:

  1. kilka płatków do kąpieli to znaczy ile?:P na sztuki ?;>
    Dodaje do obserwowanych :)
    http://kosmetowirus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow..nie wiedziałam,że płatki mogą mieć takie zastosowanie ;) genialne ;) Fajny post! Świetny blog! Obserwuję ;* Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam mniam:D jeśli masz ochotę zapraszam do mnie i zachęcam do obserwowania;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Malinowy Kuferku ciężko mi coś konkretnego polecić, bo czasem mam wrażenie, że moje paznokcie mają zupełnie gdzieś jaką to odżywkę dostają:D
    Miałam Nail Teka, ale krótko bo mi się rozbił, wydawało mi się ,że jest dobry ale mówię zbyt krótko używałam.
    Dawno temu chwaliłam sobie niebieską odżywkę Sally Hansen, ale to było tyle lat temu ,że nie wiem jakie teraz mialabym o niej zdanie:)
    Teraz zaczęłam stosowanie Nail Therapy (tak się jakoś nazywa) z Rimmela, wydaje mi się, że jest w porządku.

    Te trzy odżywki powinny być w miarę, ale cudów z paznokciami nie robią moim zdaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa metoda. I nie trzeba jej długo trzymać na twarzy - czyli dodatkowy plus. Chyba przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam już kiedyś o cudownych właściwościach płatków owsianych, ale ja nie mam serca do takich domowych zabiegów. Owsianka owszem, ale jako dodatek do musli. ;) Chociaż może skorzystam z okazji, że chłopaka nie ma w domu i spróbuję. Nie będzie komu pukać się w czoło. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobię sobie dzisiaj peeling twarzy Twoim sposobem, słyszałam o tej metodzie kiedyś ale zapomniałam:)
    Obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kup sobie, bo jest naprawdę dobra a nie wiele kosztuje.
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się podobają takie naturalne metody, tak tak. Jak najwięcej.

    A jeśli miałabyś jakieś problemy z zamówieniem czegoś z asos ze względu na język (ja najpierw męczyłam się z niemieckim zanim odkryłam, że po angielsku też można!) lub jakieś wątpliwości, to pisz, chętnie udzielę pomocy.

    A tak odpowiadając na najczęstsze pytania, mogę stwierdzić, że:
    - po zamówieniu dostajesz 1 meila, z info że paczka została wysłana (w ten sam dzień lub następny)
    - przesyłka jest bezpłatna (chyba że wybierzesz opcję priorytet, to sporo kosztuje, a myślę że się nie opłaca, ponieważ mimo umowy że przyjdzie w ciągu 14 chyba dni, mi 2x przyszła po 3-4 dniach)
    - ostatnim razem jak zamawiałam, to paczka przyszła spóźniona, co wcześniej się nie zdarzało, ale widać nie ma się czym martwić, nie zaginie :)
    - w paczce dostajesz od razu kartę gwarancyjną z opcjami do wyboru co jest nie tak, zaadresowaną do siedziby asos, w razie jakby produkt nie spełnił oczekiwań.
    - próbowałam raz zamówić biżuterię w promocji po bardzo niskiej cenie (2,5euro) i taka wysyłka była zarezerwowana tylko w granicach UK, myślę że pewnie od 5-10 euro wysyłają za granicę

    OdpowiedzUsuń
  10. Super post - na pwewno sie przyda :)

    Dodaje do obserwowanych :D

    Uwielbiam malinki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O to super, dzięki za utwierdzenie mnie w słuszności zakupu tej pasty :P Ale to wybielenie jest faktycznie jakoś widoczne? Bo w sumie jakoś średnio chce mi się wierzyć, że taka zwykła (w sumie tania) pasta potrafi coś zrobić z zębiskami :) Co do płatków - kiedyś zrobiłam sobie z nich maseczkę, ale nie było to zbyt wygodne, bo ciągle spadała z twarzy i więcej chyba nie spróbuję :P Może zrobię sobie ten 'masaż' ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się zdaje, że lepsze są elastyczne paznokcie. Moje są dość elastyczne, aż dziwne w dotyku troche. A taki nie-elastyczne będą sie chyba prędzej kruszyć, łamać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł na posty :d też się takimi inspiruję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Post podoba mi się nawet bardzo! :) Też lubię takie domowe sposoby :) Jeśli wytrzaśniesz coś na włosy - skutecznego, koniecznie mi powiedz! :)
    PS. Zapraszam Cię serdecznie o mnie na recenzje kosmetyków Academie :)
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam płatki owsiane z mlekiem :P ale nie próbowałam ich zastosować jako kosmetyk, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już kiedyś zrobiłam sobie maseczkę z płatków owsianych :) wśród domowników wzbudziłam ataki śmiechu, ale za to moja skóra była świetnie odżywiona :)

    OdpowiedzUsuń